DIAMOND cross

DIAMOND cross
DIAMOND cross DIAMOND cross DIAMOND cross
Výrobce: Finsterwalder & Charly
Skladová dostupnost: Ověřte dostupnost
Cena: 21 258 Kč

Cena bez daně: 17 569 Kč

Dostupné varianty:


* Velikost:

Množství:     - NEBO -   Přidat ke srovnání

DIAMOND cross

 

Řiditelný superlehký křížový záložní padák.

1. Má definovanou dopřednou rychlost v diagonálním směru s účinkem výrazně snížené rychlosti opadání. To má na jedné straně vyšší štíhlost oproti konvenčním křížovým padákům, tento pohon se uskutečňuje hlavně směrem k jedné straně, a na druhé straně asymetrickým prouděním vzduchu na konvexních stranách DIAMONDcross, čímž se získá vzestupná síla optimalizující profil.

2. Horizontální pohyb, který je typický pro každý moderní kruhový vrchlík a křížový vrchlík, může být v případě potřeby DIAMOND cross řízen do určitého směru. Lehce minete překážky, jako např. elektrické vedení a přesně přiblížíte nouzové přistávací pole s klouzavým poměrem cca 1: 1,5.  Pro DIAMONDcross  ve srovnání s konvenčními  záložáky neexistují žádné nevýhody.

3. DIAMONDcross má různé délky šňůr, což má za následek, že pásy vrchlíku neleží na sobě při jeho balení. Tato diverzifikace způsobuje snazší přívod vzduchu při otevírání a tím i zvýšenou otvírací rychlost ve srovnání s konvenčními záložáky. Balení DIAMONDcross není časově náročnější nebo složitější než u normálního křížového záložního padáku.

Superlehký DC tak kombinuje lehkost balení kulatých a křížových padáků s ovladatelností záchranných systémů Rogalla. Pro DIAMONDcross neexistuje riziko "sestupu" přímo po otevření, což je případ záchranných systémů Rogalla, i když je let příliš pomalý.

Koncept DIAMONDcross funguje bez přibrždění, a proto je systém velmi snadno ovladatelný a spolehlivý.

 

Další bezpečnostní aspekty:

  • Neexistují žádná potenciální nebezpečí vyplývající z řízení: zkroucení šňůr, které je často nevyhnutelné při použití řízeného záchranného systému, nezpůsobuje žádné zvláštní riziko. DIAMONDcross lze také ovládat ve zkrouceném stavu. Červené značení na přední hlavici označuje jasně směr letu pilota.
  • Při nadměrném tahu nebo při nepoužívání brzdových páček nemohou vzniknout žádná rizika. Neexistuje žádné nebezpečí úplného zastavení. Při přistání není nutné stahovat brzdy, jelikož je již vrchlík ztažen na minimální rychlost. Dopředná rychlost také výrazně snižuje riziko komprese páteře při přistání.
  • Dlouhé šňůry systému DIAMONDcross a symetrický tvar vrchlíku snižují riziko vzniku kolapsu se záchranným systémem a kluzákem.
  • Pohyb vpřed a nízká rychlost opadání dále snižují riziko bočního skluzu mezi záchranným systémem a kluzákem.
  • Krátká brzdná fáze DIAMONDcross po otevření zabraňuje vzniku "sestupné" polohy. DIAMONDcross se bez pomoci pilota po krátké nezávislé fázi stání vrací k jednoduchému, velmi stabilnímu a bezotáčkovému dopřednému letu.
  • Speciální konstrukce vnitřního kontejneru zajišťuje bezpečné nasazení DIAMONDcross s potřebným úsilím. Doporučujeme použít originální schválený kontejner se záchranným systémem a přizpůsobit záchrannou kliku sedačky s  kontejnerem autorizovanou servisní společností.
  • Vnitřní kontejner má oddělený prostor pro závěsné šňůry.
  • Superlehký volitelně řízený křížový vrchlík od designéra společnosti Charly Tom Grabner byl zaregistrován pro patent a certifikován ve čtyřech velikostech.

 

Musím odpojit můj padák, když vyhazuji DIAMOND cross?

I když pilot reaguje pasivně, DIAMONDcross funguje dokonale.

Riziko bočního skluzu je u DIAMOND crossu velmi nízké. Kluzák by však měl být odpojen - pokud možno - ze všech záchranných systémů bez ohledu na to, zda jsou řiditelné či nikoliv. Odpojení může být provedeno oddělením kluzáku od karabiny, protože v tomto případě automatický oddělovací systém je absolutně nezbytný pro speed systém. Dalšími možnostmi jsou odpalovací karabiny nebo odpojení hlavních šňůr pomocí nože.

S karabinou Finsterwalder Quick-Out je odpojení velmi jednoduché.

Protože nikdy nemůžete obecně říci jak kluzák reaguje po vyhození záložního padáku a každý záchranný systém je vždy ovlivněn zbytkovým odporem kluzáku, úplné odpojení kluzáku může být pouze výhodou - a to i přesto, že odpojení není zcela pro DIAMONDcross nutné.

 

 

Technická data záložního padáku
Velikost
100 125 160 220
Plocha (m2)
25,2 30,7 41,0 59,2
Max. letová váha (kg)
100 125 160 220
Opadání (m/s)
4,7 4,5 4,5 4,5
Hmotnost (kg)
1,17 1,39 1,78 2,52
Certifikace
EN / LTF EN / LTF EN / LTF EN / LTF

Napsat recenzi

Jméno a příjmení:


Text recenze: Poznámka: HTML tagy budou ignorovány!

Hodnocení: Nejhorší           Nejlepší

Opište prosím kód z obrázku: