TONIC
TONIC přináší vice radosti z létání. X – wing TONIC je neodmyslitelný společník jak pro létání v nedalekých horách tak pro hike&fly a na dovolené jako vaše druhé křídlo. Design TONIC je jednoduchý a přímočarý. Manipulace je jasná a hladká. Výkon tohoto křídla umožňuje létat z každého kopce. Při stoupavých proudech je snadné s ním manipulovat. Byly přidány některé nové řídící prvky, které charakterizují TONIC jako X – wing!
Je jen jediný způsob jak hodnotit TONIC, a to je zábava! Manipulace je velmi jasná, TONIC má mistrovský, velmi malý poloměr zatáček. Řízení tlaku je velmi zábavné, ale přirozeně závisí na zatížení křídla. Při malém zatížení, TONIC má velmi dobré vlastnosti, při létání blízko limitů ukazuje charakteristické vlastnosti mini křídla. Díky jeho dobré výkonnosti, můžete startovat z velmi rovných míst. Stabilita TONIC je mimořádně dobrá a díky vysoké rychlosti a s vhodným zatížením může létat i za silnějšího větru, zatímco ostatní kluzáky klesají. Křídlo pro horolezectví, pobřežní létání anebo jen tak sletět dolů a bavit se!
Na tak malé, jednoduše navržené křídlo, má TONIC neuvěřitelně vysokou klouzavost. Má poměrně malou plochu, takže přirozeně silně závisí na hmotnosti zatížení. S TONIC je více než vhodné zůstat nahoře při aktivních tepelných proudech. Rychlost je vysoká zvláště při plném zatížení a speed system je velmi efektivní.
S menším zatížením se dostává do středu rozpětí vzletové váhy, jeho reakce se přibližují normám podle EN A, maximálně dle EN - B, a tudíž je X - křídlo naprosto vhodný pro piloty s menšími zkušenostmi a vysokou poptávkou po pasivní bezpečnosti. Čím se zatížení vice přibližuje k horní mezní hranici, tím vice sportovní a dynamické chování kluzáku je. Piloti potřebují mít dostatečné zkušenosti s létáním, jakož i schopnost rychle reagovat v extrémních letových situacích. Stabilita TONIC zůstane konstantní v rozmezích hmotnosti. Chce to trochu dost extrémní povětrnostní podmínky abyste s TONIC zažili kolaps.
Intergrované otvory na odtokové hraně umožňují případným nečistotám jako písek a hlína vypadávat automaticky. Výhodou tedy je, že odtoková hrana a material jsou lépe chráněny a odtoková hrana je méně napjatá. Díky technologii KLAPKA JET je chod brzdících šňůr do bodu přetažení dlouhý. Na konci přistávání je tlak příjemně slabý a roste výrazněji až v okamžiku přetažení. Což podstatně zvyšuje bezpečnost kluzáku a také zvyšuje jeho výkon při stoupání.
Koncept tří-řadového vyvázání snižuje počet šňůr a zjednodušuje manipulaci. Výhody: větší výkon a lepší přehled na startu.
C - výztuhy jsou nylonové výztuhy zašité nad kotevní body C – řady. Výhody: lepší rozložení váhy, více výkonu.
Mini žebra - zdvojnásobení počtu žeber v odtokové hraně zvyšuje podstatně jeho stabilitu. Výhoda: méně turbulencí zlepšuje aerodynamiku a s ním zvyšuje i výkon kluzáku.
Pevné nylonové výztuhy na náběžné hraně pomáhají křídlu udržet si svůj tvar a pečují o zajištění konstantního tlaku nabíhajícího vzduchu. Výhody: jednodušší chování při startu, více výkonu a nižší hmotnost vrchlíku.
Přesně spočítaná geometrie náběžné hrany a současně dodání extra pruhu látky snižuje mačkání a deformace v této citlivé části kluzáku. Výhody: přesný tvar křídla, vyšší výkon.
Spolu s daným designem křídla, technologie „shark nose“ podstatně zlepšuje rozložení tlaku ve vrchlíku. Výhody: mnohem spolehlivější pocit při létání, podstatné zvýšení výkonu, zejména při kluzu.
Materiály
Vrchlík |
Dominico 20 DMF |
Spodní plachta |
Dominico 20 DMF |
Žebra |
Porcher Sport Skytex 32 |
Diagonály |
Porcher Sport Skytex 32 |
Spodní galerie šňůr |
Liros PPSL 200/120, NTSL 160 |
Střední galerie šňůr |
Liros PPSL 120 |
Horní galerie šňůr |
Liros DSL 70 |
Řídící šňůry |
Liros DFLP 200/32, DSL 70 |
Volné konce |
Cousin Freres 12,5mm Polyester |
Součást balení:
Možno dokoupit:
TONIC 14.0 LTF/EN Flight test report
TONIC 16.0 LTF/EN Flight test report
Technické informace padáku | |||||
Velikost |
|
||||
Plocha (m2) |
|
||||
Projekční plocha (m2) |
|
||||
Projekční štíhlost |
|
||||
Rozpětí (m) |
|
||||
Projekční rozpětí (m) |
|
||||
Štíhlost |
|
||||
Počet komor |
|
||||
Hmotnost padáku (kg) |
|
||||
Rozpětí letové váhy (kg) |
|