CHILI4 je třídou samo o sobě. Jméno CHILI znamená optimální syntézu mezi vysokou výkonností a vyváženými létacími vlastnostmi, charakteristické pro normy EN – B. Proto byl navržen nový kluzák CHILI a byl pravděpodobně největší výzvou pro náš vývojový tým. Šlo o to, udělat víc než jen nový milník v souboru EN - třídy B. Naším cílem bylo poskytnout CHILI pilotům pocit, že se rozhodli pro produkt s nejvyšším možným faktorem komfortu na trhu.
CHILI4 dává svým pilotům přesnější zpětnou vazbu a může být řízen více intuitivně za použití celého spektra chodu brzdících šňůr než jeho předchůdce, CHILI3. Ovládací prvky leží v ergonomicky dokonalém prostoru a brzdové šňůry odpovídají ihned po pečlivě zvoleném zpoždění. Brzdící šňůry a tlak jsou navrženy tak aby vyšly vstříc požadavkům termiky a XC pilotům, kteří rádi tráví hodiny v jejich oblíbené hladině. To je důvod proč jsou brzdové šňůry trošku kratší a brzdný tlak trochu vyšší než u úspěšného předchůdce CHILI3. Výsledkem je přímá, precizní a snadná manipulace. Nová koncepce vrchlíku s mírně vyšším počtem komor, shark nose (žraločí nos) a větším důrazem na detail v konstrukci komor a napětí plachty zajistí stálý vnitřní tlak v oblasti krytického úhlu náběhu. Výsledkem je letoun, který létá, jako by jel po kolejích, i v podmínkách turbulence. Vylepšili jsme nejen kluzák, ale i jeho výkonnost.
Myslíme si, že CHILI piloti budou tento „nový“ kluzák milovat. A zbytek davu je bude následovat po prvním zkušebním letu.
JET FLAP - tento systém "klapek" prodlužuje oblouk křídla tak, jak se přibližuje k bodu přetažení, což zvyšuje bezpečnost křídla a také zlepšuje výkon při stoupání-
TŘÍ-LAJNA - Koncept tří-řadového vyvázání snižuje počet šňůr a zjednodušuje manipulaci. Výhody: větší výkon a lepší přehled na startu.
C - VÝZTUHY jsou nylonové výztuhy zašité nad kotevní body C – řady. Výhody: lepší rozložení váhy, více výkonu.
MINI ŽEBRA - zdvojnásobení počtu žeber v odtokové hraně zvyšuje podstatně jeho stabilitu. Výhoda: méně turbulencí zlepšuje aerodynamiku a s ním zvyšuje i výkon kluzáku.
Pevné nylonové VÝZTUHY NA NÁBĚŽNÉ HRANĚ pomáhají křídlu udržet si svůj tvar a pečují o zajištění konstantního tlaku nabíhajícího vzduchu. Výhody: jednodušší chování při startu, více výkonu a nižší hmotnost vrchlíku.
Přesně spočítaná GEOMETRIE NÁBĚŽNÉ HRANY a současně dodání extra pruhu látky snižuje mačkání a deformace v této citlivé části kluzáku. Výhody: přesný tvar křídla, vyšší výkon.
Spolu s daným designem křídla, technologie „SHARK NOSE“ podstatně zlepšuje rozložení tlaku ve vrchlíku. Výhody: mnohem spolehlivější pocit při létání, podstatné zvýšení výkonu, zejména při kluzu.
Materiály
Vrchlík |
Porcher Skytex 38g / Porcher Skytex easyfly |
Spodní plachta |
Porcher Skytex easyfly |
Žebra |
Porcher Skytex 40g hard |
Diagonály |
Porcher Skytex 40g hard |
Spodní galerie šňůr |
Liros PPSLS 180, Edelrid 8000-U90 |
Střední galerie šňůr |
Edelrid 8000-U90 / 8000-U50 |
Horní galerie šňůr |
Edelrid 8000-U50 / Liros DC35 |
Řídící šňůry |
Liros PPSL 160, DC35 / Edelrid 8000-U130, 8000-50 |
Popruhy |
Güth & Wolf 12mm Dyneema |
CHILI4 XS LTF/EN Flight test report
CHILI4 S LTF/EN Flight test report
CHILI4 M LTF/EN Flight test report
s CHILI4 současně dostanete i:
Technické informace padáku | |||||||
Velikost |
|
||||||
Plocha (m2) |
|
||||||
Projekční plocha (m2) |
|
||||||
Projekční štíhlost |
|
||||||
Rozpětí (m) |
|
||||||
Projekční rozpětí (m) |
|
||||||
Štíhlost |
|
||||||
Počet komor |
|
||||||
Hmotnost padáku (kg) |
|
||||||
Rozpětí letové váhy (kg) |
|
||||||
Certifikace |
|
||||||
Certifikace LTF |
|